Je site mag er mooi uitzien, maar wie zegt dat je de juiste keuzes in je design hebt gemaakt? Vallen je call-to-actions genoeg op? Is er op de juiste manier gebruikgemaakt van afbeeldingen? A/B testen met je website helpt bij het realiseren van meer sales of leads. Vergelijk verschillende versies van je website en verbeter de resultaten direct.
De voordelen van A/B testing
- Live testen met echte gebruikers
- Je krijgt objectieve data
- Stap voor stap je conversie verhogen
- Je kunt snel veranderingen doorvoeren
- Zeer effectief in combinatie met andere testmethodes
Objectieve data
Bij A/B testing laten we verschillende versies van je website aan verschillende bezoekers zien. Verschillen zijn bijvoorbeeld: de plaats, grootte of kleur van je call-to-action button, andere content of een andere pagina-opbouw. Er wordt één element per keer getest. Dit zijn altijd wijzigingen waarvan we denken dat ze zullen zorgen voor meer conversie. Hierbij zetten we onze kennis van psychologische principes in, maar ook inzichten uit Google Analytics of mousetracking. Het voordeel van A/B testen is dat de websitebezoeker niet weet dat hij aan een test deelneemt. Hij zal dus altijd natuurlijk gedrag vertonen. En dat betekent: objectieve data!
Stap voor stap je conversie verhogen
Op basis van je online doelstellingen, strategie en de prestaties van je huidige site, maken we de verschillende testversies. Zodra er genoeg data is verzameld, analyseren we deze en bekijken we welke versie tot de meeste conversie leidt. Op basis van concrete data doen we aanbevelingen voor vervolgtests. Zo verhoog je stap voor stap je conversie. Wil je juist weten hoe verschillende elementen met elkaar interacteren? Dan is multivariate testing een nog geschiktere testmethode. Een combinatie van beide methodes kan natuurlijk ook. Wij adviseren je hier graag over!
Verdien een hogere conversie
Start met A/B testing. Onze experts op het gebied van conversie optimalisatie staan voor je klaar. Wij investeren graag in een eerste scan.