Kijken bezoekers naar de belangrijkste punten op je site? Of worden ze afgeleid door storende elementen? Krijg inzicht in de weg die de ogen van je bezoekers afleggen vóór de belangrijkste muisklik. Door middel van een zorgvuldig eyetracking onderzoek verhoog je de kans op meer conversie.
Wij zetten dit in voor
De voordelen van eyetracking
- Inzicht in gebruiksvriendelijkheid van je site
- Je kunt realtime oogbewegingen volgen
- Je ziet waar en hoe lang er gefocust wordt
- Het levert concrete verbeterpunten op
- Verbetering leidt tot meer conversie en grotere gebruiksvriendelijkheid
Eyetracking onderzoek, hoe werkt het?
Eyetracking onderzoek vereist speciale apparatuur en software, hierdoor kan het alleen in ons usability lab worden uitgevoerd. Daar laten we testpersonen jouw website gebruiken, dat kan zowel op een desktop, tablet of op een mobiel apparaat. Je kunt de testpersonen specifieke opdrachten geven. Bijvoorbeeld om een offerte aanvraag in te dienen, een bepaald product op te zoeken en te bestellen, of om bepaalde informatie op te zoeken. Zo houden we de focus op de allerbelangrijkste onderdelen van je site. Namelijk die onderdelen waar je bezoekers belangrijke informatie moeten kunnen vinden, of waar ze actie moeten ondernemen.
Realtime oogbewegingen volgen
De oogbewegingen van de testpersonen worden geregistreerd en later visueel gepresenteerd in een heatmap en realtime filmpje. Daarop zie je precies welke weg de ogen afleggen en op welke punten er lang gefocust wordt. In combinatie met een vragenlijst of interview met de testpersoon, of misschien wel met mouse tracking, levert dit concrete verbeterpunten voor de gebruiksvriendelijkheid op. En dat is zeer waardevolle informatie, zowel voor bestaande websites als voor websites die nog in ontwikkeling zijn.
Is jouw website gebruiksvriendelijk?
Of kan er nog wat verbeterd worden? Neem contact met ons op voor een demonstratie van onze eyetracking apparatuur. De koffie staat klaar!