VIA VAI: succesvol activeren via e-mail met een ROAS van 800%

Specialisaties in deze case
  • +1135 e-mailadressen voor €1.02 per mailadres

  • ROAS van 800%

VIA VAI is een schoenenmerk wat al ruim 25 jaar Italiaans design naar de schoenenkast van vrouwen brengt. VIA VAI schoenen zijn er voor goalgetters met een eigen stijl. “You can conquer the world” op je VIA VAI schoenen. Ze hebben schoenen voor iedereen; van stijlvolle veterboots tot stoere chelseaboots. Ze zijn comfortabel en stijlvol.

VIA VAI schoenen zijn in meer dan 320 winkels in Nederland verkrijgbaar. Maar hoe komt het dan dat nog niet iedereen het merk VIA VAI kent? En dan met name de jongere doelgroep? De schoenen zijn geïnspireerd op wereldwijde trends en invloeden, van Amsterdam tot Oslo. Het doel? De doelgroep moet over VIA VAI gaan praten. Verlangen naar de schoenen. De rebel inside naar buiten halen!

VIA VAI had de wens om relevanter te communiceren via het e-mailkanaal. De huidige e-mailtool kon daar niet meer in voorzien of was daarin te beperkt. VIA VAI wilde graag communiceren op basis van eerdere bestellingen, behoeftes, segmenten én de mogelijkheden op het gebied van listbuilding uitbreiden. VIA VAI heeft hierbij Fingerspitz gevraagd om mee te denken in een nieuwe e-mailtool en strategie. 

VIA VAI schoenen zijn in meer dan 320 winkels in Nederland verkrijgbaar. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat wanneer consumenten op zoek zijn naar nieuwe schoenen, ze meteen aan VIA VAI denken?

Mike Walter

Account Strateeg

Oplossing

Samen met VIA VAI zijn we het selectieproces aangegaan voor een geschikte tool binnen e-mail. We hebben hierin eerst enkele use cases geïdentificeerd, om op basis daarvan te bepalen wat de belangrijkste selectiecriteria zouden zijn voor de toolselectie. Uiteraard spelen de verwachte impact en dus de te maken business case ook een rol in wat een tooling mag kosten t.o.v. de opbrengsten, wij hebben daar gezamenlijk een scherpe analyse op gemaakt. 

We zijn uitgekomen bij de tooling Klaviyo: 

Heb je een korting bij inschrijven voor de nieuwsbrief? Dan kun je makkelijk leadgeneratie inzetten om vanuit hier mensen zich te laten inschrijven! 

Flow optimaliseren met reminder mails en de mail later/eerder versturen met de hypothese dat de mails dan sneller/beter worden geopend en geklikt.

Resultaat

  • +1.135 e-mailadressen voor €1.02 per mailadres
  • Stijging in de opbrengst door kortingscodes en het vergroten van bekendheid
  • ROAS van 800%
  • +1135 e-mailadressen voor €1.02 per mailadres

  • ROAS van 800%

Dit wil ik ook!