Bijna de helft van het succes van je campagne wordt bepaald door het creatieve aspect. Een duidelijke strategie, hoogstaande beelden, spetterende copy en pakkend geluid zijn dus een must. Maar hoe pak je dat nou slim aan?
Campagnes met een overtuigend en sterk verhaal, zijn de campagnes die winnen. De interactie is hoger en ze vangen meer clicks en conversies. Hierdoor valt het budget automatisch lager uit. Een sterker merk, meer autoriteit en een consistente uitstraling zijn nog een aantal fijne bijkomstigheden. Creatieve kunstwerken en datagedreven marketing gaan dus hand in hand. Samen zorgen ze voor succes én meer klanten.
Bijna de helft van je succes wordt bepaald door het creatieve aspect.
Content matters
Het tijdperk van push marketing is long gone. Mensen zijn nieuwsgierig. Ze zitten vol met vragen en problemen en willen continu geboeid worden. Jouw taak als merk: de klant bereiken via bijvoorbeeld social media en zoekmachines, teasen en uiteindelijk aanzetten tot actie. Wat je daarvoor nodig hebt? De allerbeste content.
Maar hoe maak je content die aansluit bij je doelgroep? Hoe ga je je doelgroep bereiken en activeren, in die continu veranderende customer journey? En wat gaat dat überhaupt allemaal kosten?
Bij Fingerspitz houden we van slimme content.
Bij Fingerspitz houden we van een slimme, effectieve aanpak. Maar daar houdt je geluk nog niet op: we zijn namelijk ook nog creatief! We denken na over hoe we zo efficiënt mogelijk hoogwaardige content kunnen produceren en zo effectief mogelijk inzetten in je online marketing campagnes. Dat scheelt niet alleen in tijd en geld, maar resulteert bovendien in een hogere ROI.
Daarbij houden we altijd rekening met jouw specifieke doelstelling en hoe we je doelgroep het best kunnen bereiken. Ook maken we alles meetbaar en experimenteren we met verschillende versies en visies. Altijd op zoek naar het beste resultaat!
Met content aan de slag voor jouw bedrijf?
We kijken graag samen met jou wat we voor elkaar kunnen betekenen. Er bestaan namelijk ontzettend veel kansen om jouw bedrijf door middel van de juiste content onder de aandacht te brengen bij je doelgroep!
Ian Bosman
Lead Creative