Een langdurige en waardevolle relatie opbouwen met je doelgroep is een uitdaging op zich. Helemaal in een wereld waar omzet en aandelen vaak als belangrijker worden ervaren dan de mening van je klanten. Met een activatiecampagne zorg je niet alleen voor meer naamsbekendheid, je vergroot het bewustzijn en de betrokkenheid van je doelgroep.
Stel je voor: lang heb je er over nagedacht en eindelijk ben je jouw eigen bedrijf gestart. Je kent je doelgroep. Je weet waar ze zich bevinden, wat hen bezighoudt en beweegt. Maar zij? Zij hebben geen idee wie jij bent. Met een activatiecampagne geef je jouw doelgroep een reden om enthousiast te zijn over je bedrijf. Je smeed een band tussen mensen en merken. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor nieuwe merken. Ook als je een nieuw product introduceert, een nieuwe doelgroep aan wil spreken of je huidige doelgroep dichter bij je wilt trekken, is een activatiecampagne de juiste oplossing.
Het brengt je merk tot leven, trekt de aandacht en zet tot denken aan.
Breng je merk tot leven
De cijfertjes liegen er niet om. Maar liefst 98% van alle mensen die in aanraking komen met een activatiecampagne voelen zich meer geneigd om het merk te steunen of producten van het merk te kopen. Een lekker effectief middeltje dus, zo’n activatiecampagne! Het brengt je merk tot leven, trekt de aandacht van nieuwe doelgroepen of zet je bestaande doelgroep tot denken aan.
Creatief verrassen
Zo’n campagne, bedenken we niet in 10 minuten. Het belangrijkste dat we jou kennen en begrijpen, maar ook precies weten wie je doelgroep is. Een activatiecampagne is nooit een standaard recept: je wilt je doelgroep bewegen en verrassen, zonder te veel af te wijken van de kernwaarden die de fundering van je bedrijf bepalen.
Ook gebruik maken van het verrassingselement?
Onze specialisten sparren met plezier eens met je over een campagne voor jou merk. Kom je eens langs voor een kopje koffie?