Marketing Automation

De leads die je benadert leveren te weinig verkoop op. Kwalificeren vergroot het aantal nieuwe klanten. Converteer meer leads naar sales met marketing automation!

De voordelen van een goede marketing automation strategie

  • Perfect voor B2B leadgeneratie
  • Hogere kwaliteit en efficiëntere leads
  • Eenvoudig segmenteren op basis van expliciet en impliciet gedrag
  • Versterk lead scoring, nurturing en daarna het verkoopproces
  • Gepersonaliseerde campagnes met hogere open-rates en click-through-rates

Van onbekend naar inzicht en resultaat

Zelf leads (laten) benaderen brengt vaak hoge kosten met zich mee en resulteert in een laag conversiepercentage. Het wordt namelijk steeds duurder om je potentiële klant te bereiken in de groeiende online wereld. Om relevant en efficiënt te blijven, moeten de multichannel marketingtaken geautomatiseerd worden.

Marketing Automation is een systeem van digitale touchpoints die de lead door het aankoopproces leidt zonder de lead te irriteren met een hoge frequentie en niet relevante content’’.


Marketing automation start met het lead nurturing traject. Oftewel het creëren van waardevolle en effectieve relaties met potentiële klanten. Daarna volgt het opwarmen van de lead met relevante content via online kanalen. Het is een effectieve gepersonaliseerde 1-op-1 communicatie met als doel hogere leadgeneratie en segmentatie op basis van interesse en gedrag.

Onze partners voor Marketing Automation

Hubspot Certified Partner

Hoe pak je marketing automation aan?

We onderzoeken wie je doelgroep is en specificeren de doelgroep op basis van verschillende kenmerken. Hoe neemt de doelgroep aankoopbeslissingen? Welke doelen wil de doelgroep bereiken? Wat is het online gedrag en vanuit welke context neemt de doelgroep een beslissing?

Vervolgens kijken we welke content relevant is tijdens het aankoopproces en moet deze content geschreven worden. Denk hierbij aan benchmarks, blogs, cases, eBooks, follow up informatie, how-to handleidingen, infographics, webinars, whitepapers etc.

Wanneer bekend is welke content relevant is, wordt de lead kwalificatie score overeengekomen. Welke acties moet een lead doorlopen voordat hij een prospect is? Vervolgens dient de lead getest en geoptimaliseerd te worden.

Marketing automation, complex? Wij helpen je!

Marketing automation staat in de online marketing bekend als complex. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Fingerspitz helpt bij het inrichten en beheren van je marketing automation strategie. Door het stap voor stap aan te pakken en vervolgens het proces te analyseren en te optimaliseren zorgen we ervoor dat je geen achterblijvende cijfers hebt.

Start met een pilot

Vraag een gratis demo aan en wij laten zien hoe het in de praktijk werkt. Stel je vraag om meer te weten te komen.

Marketing Automation live meemaken?

Wil je zien hoe Marketing Automation in het echt werkt? Vraag een gratis demo aan!

Jelmer Dingemanse
Manager Data & Automation