De prestaties van je marketingactiviteiten zijn onzichtbaar. Daarom wil je real-time inzicht in de belangrijkste cijfers en trends, zodat je snel nieuwe kansen ziet. Dit alles bereik je met kwalitatieve dashboards en rapportages.
De voordelen van marketing dashboards en rapportages
Wat is een dashboard?
Dashboards geven op één pagina een overzicht van verschillende websitestatistieken. Je kunt uit meer dan 100 originele databronnen data bij elkaar brengen en zo direct zien hoe de prestaties zijn. Denk aan data vanuit bijvoorbeeld Google Analytics, Magento of social media kanalen.
De verschillende databronnen worden ingeladen in widgets. Dit zijn blokken met informatie waarvan je zelf bepaalt wat er getoond word. De online marketing activiteiten worden op deze manier constant gemeten. Wanneer een kanaal onderpresteert ontstaat er, vanuit een vooraf ingestelde regel, een signaal waarop je vervolgens tijdig kunt ingrijpen. Een dashboard wordt meestal als live rapportage tool gebruikt, maar deze vertelt je niet direct waarom een daling in bezoekers te zien is.
Wat is het verschil met een Rapportage?
Een rapportage is verschillend met een dashboard door de onderbouwing. Hierin geven we namelijk toelichting op het dashboard. Is er een daling in bezoekers te zien? Dan onderbouwt onze online marketeer in de rapportage waarom. Afhankelijk van jouw online strategie en bedrijfsdoelen worden de prestatie indicatoren bepaald.
Vervolgens gaan we analyseren. Welke resultaten zijn per dag, per week of per maand behaald? Met andere woorden: hoe presteer je online en waar liggen verbeterpunten? Vervolgens brengen we concrete actiepunten voor je in kaart, zodat je de volgende maand meer rendement behaald.
Van inzicht
naar concrete acties.
Inzetten voor jouw bedrijf?
Benieuwd naar de mogelijkheden van dashboards en rapportages? Vraag een gratis demo aan en wij vertellen je precies wat een dashboard en rapportage voor jouw bedrijf kan betekenen.