Multivariate testing

Je vraagt je af of meerdere elementen op de webpagina sterker kunnen. Hoe pakt je concurrentie het aan? En de grote jongens, wat doen zij? Je hebt je twijfels over bijvoorbeeld je lay-out en call-to-actions. Door verschillende varianten van de webpagina te testen kun je de conversie verhogen.

Wij zetten dit in voor

  • E-sites Logo

De voordelen van multivariate testing

  • Live testen met echte gebruikers
  • Je krijgt objectieve data
  • Van elk element op je webpagina afzonderlijk de impact testen
  • Verschillende combinaties testen
  • Goed te combineren met andere testmethodes

De impact per element onderzoeken

Via multivariate testing testen we meerdere elementen van je webpagina in één test. Onze testing tool maakt alle mogelijke combinaties met alle aanpassingen. Net als bij A/B Testing krijgen je bezoekers elk maar één variatie van je website te zien, ook bij hun volgende sessies. Het duurt bij deze methode dus wel wat langer voordat je genoeg data hebt verzameld. Het grote voordeel van Multivariate testing is dat je voor elk element afzonderlijk de impact kunt onderzoeken. Je weet dus precies wat wel en niet werkt. En omdat bezoekers niet weten dat ze getest worden, krijg je altijd eerlijke data.

Hoe gaan we te werk?

We analyseren de huidige performance van je site, bespreken je doelen en onderzoeken de mogelijkheden. Hierna gaan we testen. De verkregen data analyseren we en rapporteren we aan jou. Op basis hiervan bekijken we wat de volgende stap is. Kunnen er nog meer verbeteringen aangebracht worden? Dan testen we opnieuw. Het komt vaak voor dat we ervaringen uit eerdere tests meenemen in nieuwe tests. Zo zorgen we stap voor stap voor een optimale website. Wil je ook wat grotere aanpassingen uitproberen? Dan kan de combinatie met A/B Testing een goede optie zijn.

Aan de slag?

Speel je met wat ideeën in je hoofd? Multivariate testing geeft je de mogelijkheid om deze ideeën live te testen. Een eerlijkere methode bestaat bijna niet. Neem contact met ons op en vergroot het aantal conversies.