SEO is een belangrijk onderdeel voor het langetermijnsucces van je online vindbaarheid. Wil je meer bezoekers naar je website genereren via zoekmachines, zonder te adverteren? Dan moet je aan de slag met Search Engine Optimization (SEO).
De ingrediënten voor het perfecte recept
Bij Fingerspitz houden we de continu veranderende wereld van zoekmachines continu in de gaten. Update in het algoritme? We’ve got it. Nieuwe manieren van zoeken op het web? We’re on it. Extra data over je doelgroep nodig? No problemo, daar hebben we de juiste tools voor.
We zien SEO als een wisselwerking: goede vindbaarheid leidt tot méér verkeer, méér autoriteit en méér conversies. En dat zijn ook precies de drie ingrediënten die zorgen voor hogere posities in de zoekresultaten. Voor wat hoort wat.
Het SEO-proces van Fingerspitz
We starten altijd met een SEO Audit, bestaande uit onder meer een nulmeting op bovenstaande onderdelen. Dit vormt later ook de basis van je content plan. We analyseren de prestaties van je website en stellen een zeer volledig adviesrapport op. Op basis daarvan kijken we hoe we de technische prestaties van je website kunnen maximaliseren, want ook daar let Google op. Is je website wel een beetje snel, gebruiks- en mobielvriendelijk? Hiervoor maken wij gebruik van de Web Performance Audit.
En uiteraard kijken we ook naar je doelgroep: welke woorden tikken ze in? Welke zoekwoorden zijn te generiek, welke hebben te weinig volume en welke zoekwoorden gaan waarschijnlijk meer conversies opleveren? We hebben de juiste professionele tools in huis – zoals SEMRush en Screaming Frog -, om de beste webanalyses te maken en topscores op Google te bereiken.
Aan de slag met zoekmachine optimalisatie?
Je bent altijd welkom om bij ons langs te komen en te sparren over je online vindbaarheid. Wie weet kunnen wij het aantal potentiële klanten met wat eenvoudige aanpassingen een flinke boost geven!
Martine de Meijer
Lead SEO