Organisatorische groei
‘Stilstaan is onmogelijk’. Een quote die bij growth marketing goed van toepassing is en helemaal tot zijn recht komt. Alle organisaties willen groeien. Daar hebben ze meer omzet voor nodig. En marketing moet helpen bij het verhogen van die omzet. Zo simpel is het toch? Helaas niet.
Groei is namelijk van veel meer factoren afhankelijk dan alleen het juist inzetten van marketing. Samen kijken we welke factoren binnen jouw organisatie een rol zullen spelen in het groeiproces.
Samen groeien
Groei hangt niet alleen af van data, creativiteit en innovatie. Ook de mensen binnen jouw organisatie en het team wat je nodig hebt om dat succes te realiseren zijn van groot belang. Want zolang zij niet meegaan, zal groeien niet lukken.
Wij ontleden samen met jou de groeiformule van je organisatie. Wat zijn je successen en mislukkingen? Waar zit de potentie om te groeien? Fingerspitz kijkt met jou naar de uitdagingen en hoe we jullie business model laten vliegen. Want alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.
Hoe volwassen is jouw organisatie?
Om de kansen voor organisatorische groei in kaart te brengen hebben we een groeimodel ontwikkeld: de Digital Growth Grader. Daarop beoordelen we jouw bedrijf op vijf disciplines:
- Klant: in hoeverre weet je wie de klant, en dus de doelgroep is? En weet je die doelgroep ook te bereiken?
- Organisatie: werken medewerkers en afdelingen goed samen? Zijn individuen en teams flexibel? Hoe zit het met de technische skills?
- Strategie: zijn de visie, missie en organisatiedoelstellingen duidelijk? Hoe dragen online efforts bij aan het behalen van die doelstellingen?
- Techniek: in hoeverre is technologie geadopteerd? Zijn tools en capaciteit schaalbaar en flexibel inzetbaar? Hoeveel automatiseer je al?
- Marketing: meet je alle relevante data? Sluiten je middelen aan op de bedrijfsdoelstellingen? En wat is de kwaliteit van de content?
Consultancy nodig?
Onze Fingerspitz’ers staan te popelen om met jouw organisatie aan de slag te gaan. Samen exponentiële groei realiseren om zo nóg slimmer en beter te worden. Benieuwd naar de potentie van jouw organisatie? Bel ons, of kom eens langs voor koffie en een goed gesprek.
Jaap Jacobs
Managing director