-
Verdubbeling gebruikers op de website
-
Stijging van 88,6% in direct verkeer
-
+337,8% instagram-volgers
Een boost voor branding en offline sales middels een multi-channel aanpak
Laat ons je meenemen in een wereld van REV’IT!: motorkleding voor avonturiers, circuitliefhebbers of stedelijke woonwerker. REV’IT! heeft kleding die niet alleen voldoet aan de normen en regelgeving, maar kleding die een stap verder gaat, gekenmerkt door de onwrikbaar verankerde kernwaarden van het bedrijf: design, performance en innovatie.
Het proces
REV’IT! kent vooral één uitdaging: kleding wordt vooral verkocht via dealers, want de doelgroep gaat liever naar de winkel om het te passen. Hoe past dit binnen een online customer journey?
In 2019 hebben we de nieuwe Spring Summer collectie internationaal gelanceerd voor de drie verschillende segmenten waar REV’IT! motorkleding voor ontwerpt: adventure, urban en sport. De focus van deze lanceringscampagne lag niet op online sales (e-commerce), maar juist op branding! De campagne draaide acht maanden in Nederland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje.
Het allerbelangrijkste: de boodschap áchter de kleding moest worden overgebracht. Het doel hierbij was om meer kwalitatieve bezoekers naar de website te krijgen, een stijging in branded (zoek)verkeer, e-mail lijsten opbouwen en groeien naar 10k+ volgers per segment.
Celine Merkx
Manager Online Marketing
De oplossing
REV’IT! focust zich op drie segmenten: Adventure, Urban en Sport. Ieder segment kent een eigen type motorrijder, een eigen collectie en eigen verhaal. Deze doelgroepen zijn door ‘profilers’ bij REV’IT! bekeken en samengesteld. Op basis van hun input zagen we al snel dat er veel URL’s zijn die goed worden bezocht door de doelgroep. Hier kunnen we goed op targeten via Display. Pluspunt: het is ook echt een branding-kanaal! We hebben banners getoond aan de doelgroep, gebaseerd op het profiel dat de profilers bij REV’IT! hadden samengesteld. Op basis van data zijn we vervolgens gaan bijsturen.
Ook op social media hebben we verschillende campagnes gedraaid. Dit deden we in de vorm van een sequence, om het verhaal te kunnen vertellen. We hebben eerste een introductie-video getoond van de campagne per segment, waarna één specifiek kledingstuk gepromoot werd. Afgesloten hebben we de sequence met een tweede product in de collectie.
Om het aantal volgers op social media te vergroten hebben we social campagnes gedraaid in combinatie met een tool op de website die een melding onderaan de pagina laat verschijnen. Deze hebben we gericht op het fomo-effect: “Volg de REV’IT! riders en mis niks!”
Voor Youtube hebben we een filmpje van 20 seconden gemaakt. We horen je al denken: “Maar, dat is toch veel te kort om een verhaal te vertellen?” Niet als je het ons vraagt. De aandachtsspanne is online namelijk superkort!
In de Google Ads campagne hebben we enkel producten uit de collectie met specifieke namen gezet (denk aan Dominator GTX, Trench GTX). We wisten dat hier op het begin geen tot weinig zoekvolume op zou zitten, maar dit zou toenemen zodra de branding campagne liep. Om dan ook op Google prominent zichtbaar te zijn is wederom goed voor branding én sales.
Het resultaat
De campagne heeft meer dan een verdubbeling van (nieuwe) gebruikers op de website (+122,7%). Het directe verkeer is met 88,61% gestegen en organisch branded verkeer met 154,22%. Ook zien we uit direct en branded organisch verkeer een stijging van 27,57% in sessieduur, wat aangeeft dat de kwaliteit van de bezoeker is gestegen.
Ook de segment-specifieke pagina’s zijn beter bezocht: Urban +168,96%, Adventure +150,3%, en Sport zelfs +380,97%. Daarnaast hebben 26.959 mensen de locatie van dealers opgezocht waar ze REV’IT! artikelen konden kopen en kreeg REV’IT van verschillende dealers te horen dat ze veel bezoekers in de winkels hadden gehad die producten online hadden gezien en daarom een kijkje kwamen nemen.
Qua Instagram-volgers zien we ook een enorme stijging: Adventure +192,25%, Sport +337,83%, Urban+230,83% en REV’IT! Official +33,42%!
Ook het e-mail bestand is gegroeid met bijna 4.000 e-mailadressen, voor €0,66 per e-mail.
Door de multi-channel aanpak en het inzetten van beelden die met zorg en aandacht gemaakt en afgestemd zijn op de doelgroep, hebben we de naam REV’IT! vergroot onder de doelgroep. Daarnaast hebben we veel input verzameld waarmee we volgende campagnes nóg beter op kunnen zetten qua targeting en visuals!