Fingerspitz is partner van Marketo, het marketing automation product van de Adobe Company. Marketo behoort tot de beste marketing automation oplossingen in zijn klasse. Bovendien wordt het product door Gartner, Forrester en SiriusDecisions zelfs erkent als marktleider.
Marketo is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in het Amerikaanse San Mateo. Het product, dat gefocust is op Account Based Marketing (ABM), is in 2018 opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor CRM Leadmanagement. In de VS is Marketo al een big deal en een absoluut zwaargewicht in de wereld van marketing automation.
In 2018 nam Adobe Systems Marketo over voor maar liefst 4.85 miljard dollar. Dat maakt het een interessante oplossing voor marketeers die graag met de volledige Adobe stack werken. Magento – waar veel van onze klanten mee werken – is ook onderdeel van Adobe.
Waar Marketo wellicht niet de meest voordehand liggende keus is voor de kleinere organisatie, is het juist perfect voor bedrijven op enterprise niveau.
Artikelen over Marketo:
– Microsoft Dynamics en Marketing Automation met Marketo
– Waarom Salesforce uitstekend werkt met Marketo?
– Marketo, Hubspot of Pardot – Zo kies je jouw marketing automation tool voor 2020
– Is Marketo dé growth tool van 2020?
De voordelen van Marketo
- Leider in marketing technologie
- Ideaal voor het managen van grotere projecten en campagnes
- Mogelijkheid om meerdere typen lead scores bij te houden
- Diverse mogelijkheden betreft marketing flows
- Mogelijkheid om webcontent en predictive analytics te personaliseren
- Integraties in verschillende CRM-systemen, zoals Microsoft Dynamics, SAP & Oracle
Ook aan de slag met Marketo?
De vraag naar marketing automation wordt ook bij Fingerspitz steeds groter. Met Marketo is een gerenommeerde en erkende speler binnen de markt toegevoegd aan het dienstenportfolio. Weten wat Marketo allemaal voor jouw bedrijf kan doen? Neem vrijblijvend contact met ons op!